Ⅱ. 여행/2. 국내여행

1년 3개월만 머리 자르러 간 기념으로 그냥 단골집 리뷰! 문정동 헤어샵 미용실 리안헤어 문정점 언제나 만족스럽다. To celebrate going to get a haircut after 1.3 years, reviewed my favorite shop! Munjeong-dong Hair..

이슈_다_있슈 2022. 10. 29. 20:19
반응형

1년 3개월만에!! 드디어 머리를 자르러 갔습니다ㅋㅋ It's been a year and three months! I finally went to get a haircut. LOL

왜 기른지 이유는 없었지만, 평생에 한번 길러보고 싶었고, 코로나로 재택근무 하다보니.. 그동안 자를 일도 없어서가 이유겠죠?ㅋㅋ There was no reason why I grew it, but I wanted  it once. Maybe because I worked from home due to COVID-19, I haven't had a haircut in the meantime?!

자르는 이유도 특별히 없었어요. 무슨 바람이 불어서 인지는.. 미용실 예약할 그 때 그냥 자르자 싶었던 것 말곤 이유도 없어요ㅋㅋ 나 ENTJ인데..ㅋㅋ There was no particular reason to cut it. I don't know why I did. There's no reason why I wanted to cut it when I booked a hair shop. LOL But My MBTI is ENTJ.

송파구 문정동에 있는 리안헤어에요. 동네에 단골 미용실입니다. It's Liahn Hair in Munjeong-dong, Songpa-gu. It's a regular hair shop in the neighborhood.

1년만에 예약하고 가니, 항상 제 머리 잘라주시던 실장님이 놀라시네요ㅋㅋ I made a reservation after a year, and the manager who always cut my hair is surprised.

 

헤어샵 내부사진과 항상 앉던 자리는 그대로네요. 1년만에 왔는데 변함이 없네요ㅎㅎ The picture inside the hair shop and the seat I always sat in are the same. It's been a year, but it hasn't changed.

항상 제 머리 맡기는 진 실장님이랑 온갖 이야기로 수다떨면서 지루하지 않게 시원하게 자르고 왔어요~ I always chatted with Manager Jin, who always leaves my hair to me, so I cut it cool so that it's not boring.

실장님이 친절하시고 이것저것 스타일이랑 자르고 평소 관리하는 것 등등 잘 알려주세요. 영업하시지도 않구요~ 그래서 단골이 되겠죠?ㅋㅋ The manager is kind, and please let me know the style, cutting, and taking care of my daily life. He did not in business to me, so I'm going to be a regular, right?

 

머리 자르기 전과 자르고 와서 찍은 제 모습이에요. 제 사진은 안 올리는데ㅠㅠ 재택근무하면서 15kg나 쪄서 심각하네요... 머리가 한결 가벼워지고 스타일도 맘에 들어서 한번 올려봅니다ㅎㅎ This is me before and after I cut my hair. I don't post my picture. I gained 15kg while working from home, so I think it's serious. My hair is lighter and I like the style, so I'm going to upload it.

위치는 아래 링크 걸어둘께요. 리안헤어 문정법조타운점 입니다. I'll hang the link below. It's Liahn Hair Munjeong Beopjo Town..

혹시나 문정동에 사시는 분 중에서 머리 자르러 어디 가야하나.. 싶으시면 한번 가보셔도 좋을 듯 해요. If any of you who live in Munjeong-dong should go somewhere to cut your hair cut. If you want, you can go there.

반응형